Oldalak

2015. december 2., szerda

2. NAP AZ ÖRÖMTELI KARÁCSONYHOZ

A mai napot is csendességgel kezdjük. Talán jó lenne ugyanabban a "sarokban", ugyanazzal a Bibliával, jegyzetfüzettel (kalendáriummal, határidőnaplóval).
LENNI
A mai ige az örömről, amit ma is aláhúzhatsz, megjegyezhetsz színes ceruzával a Bibliádban is
(A Biblia szent könyv, de ha valamit tanulmányozni, jegyzetelni, memorizálni jó, akkor ez a könyv az!):

Teljesítsétek be az én örömömet, hogy egyenlő indulattal legyetek, ugyanazon szeretettel viseltetvén, egy érzésben, egyugyanazon indulattal lévén Filippi 2:2

Miután megtapasztaltam a lelki szabadság örömét, szárnyalni tudok. (teljesen szabad magamtól, terheimtől, bűneimtől, múlttól, mások gondolatától, érzéseitől, a jövő félelmétől, becsvágytól, önsajnálattól, teljesítménykényszertől, perfekcionizmustól, lustaságtól vagy nevezzük csak kényelemnek? ó, még mennyi megfér bennem.... de teljesen felszabadíthat Isten ma is. Ez a kegyelem!)
De azonnal arra gondolok, hogy ISTENNEK MI OKOZ ÖRÖMET? E A fenti ige egyszerűen megfogalmazza: ha egyek vagyunk, indulatainkat is egymáshoz igazítjuk. Még a legbensőségesebb, legjobb baráti viszonyban, a férjemmel is nehéz ez sokszor. Hát akkor másokkal? Két pólusa van ennek is a gyakorlatban. Akkor vagyok egy a másikkal, ha nem csak azt fogadom, ismerem el, amit nyújt, ami közös bennünk, hanem a személyét is elfogadom. És ugyanígy fordítva: nem csak a személyét fogadom el, hanem azt is, amivel gazdagítani tud. Milyen fájdalmas sokszor, ha a gyermekeinknél vagy másoknál is csak az egyik kezet látjuk kinyúlni. A másik nem kell. Istennek még jobban fáj, amikor csak áldásaira vágyunk karácsonykor is, de a vele való csendességre nem áldozunk. Vagy csak a csendesség kell, de áldásai, amit másokon keresztül adna, közösség, szolgálat által, azt ridegen elutasítjuk. Tudom. Mindent meg tudunk magyarázni. De az igazi egység, indulat nagyon nehéz. Nem is az a bűn, ha nem látjuk magunkban ezt teljességgel, hanem az, ha nem is igyekszünk rá. Teljesítsük be az Isten örömét ezen az ünnepen, hogy a mi örömünk is teljes lehessen. 
Tárjuk ki mind a két kezünket!


TENNI
A Kalendáriumban van egy táblázat ajándékötletekkel (kinek, mit, mikor). A jegyzetek részéhez írjunk egy ilyen listát a karácsonyi ajándékozó terveinkkel. Azért újat, mert biztosan hosszabb lista lesz. Aki ügyes az már év közben tervezi, gyűjtögeti ezt is. Tipp: legyen egy fiók, egy kis rejtett zúg, ahova ajándékoknak valót gyűjtögethetünk. Sokáig egy üres bőröndbe gyűjtögettem a garázsban. Mindig volt mihez nyúlni... apróságok, előre megvásárolt értékes holmik, amelyeket jó árban megkaptam, turiztam... Azért mert nem került sokba, nem engedtem még lejjebb az értékéből, hogy azonnal átadtam a gyereknek, csak ha szüksége volt azonnal rá. Én is mástól láttam, s nem tudom még elég jól az ajándékozás szeretetnyelvét. De íme, egy újabb karácsony a a gyakorlásra! :)

Takarítás: azért ne csak írjunk ma is, hát fogjunk egy tálat meleg vízzel, súrolószerrel, vagy bútorápolóval és ma az összes ajtót mossuk le. Gyerekek segítsenek! Ha még más is tud, akkor tényleg egy órácska lehet az egész! :)
LENNI-TENNI
Milyen jó lenne este egyet társasozni a fahéjas tea mellett. Malmozni vagy römizni a Kedvessel, a nagyobbakkal, a kicsikkel meg egyebet. Vagy egy ismerőssel is lehet. Hívd fel telefonon vagy csevegőn, s barkóbázzatok egyet például. Rendhagyó öröm lehet. Igazán jó lenne erőfeszítést hozni érte! Kérlek, akkor lájkolj, ha  megpróbálsz valami hasonlót. Engem is bátorítana, ösztönözne rá.




 

Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL