Oldalak

2014. december 8., hétfő

Sissi, a hercegnő

Mikor nagyon fiatal lány voltam a Sissi film lett a kedvencem, természetesen a  hercegnő miatt, de a  Ferenc Józseffel való kapcsolat is jót nyomott a latban.
Férjhezmenetelemre a példképből már csak a “kalapja” maradt Sissinek, amit fel is tettem a menyegzőnkön.
Van, hogy a lányok, akikkel együtt álmodom a jövőt, imádkozom értük, bemutatják a leendő társukat nekem még a “love sztori” elején. Ha csak a fiúval állok szóba egy pillanatra, megkérdezem, miért akarod ezt a lányt? Sokan válaszolják fülig érő szájjal, hogy azért, mert  csak vele tudom elképzelni a jövőm, csak mellette vagyok boldog, szeretem tiszta szívemből és hasonlók…. Erőt veszek az örömen, amit érzek én is, és higgadtan, röviden válaszolok ilyenkor, hogy EZ MÁR PEDIG NEM ELÉG! Több esetben folytatódott a beszélgetés és  szívére kötöttem a fiatalembernek (a lánynak már előtte sokszor elmondtam), hogy csak akkor kösd össze az életed a nagy Ő-vel, ha meggyőződtél, hogy Istentől van a kapcsolat és arra kaptad, hogy te tedd boldoggá őt. Ha kész vagy azért élni ezentúl, hogy ő boldog legyen melletted s azzá váljon, akivé Isten akarja formálni! Értelemmel könnyű ezt is elfogadni ilyenkor, kimondani majd az oltárnál, de egy egész élet ott áll majd a gyakorlatra, amikor a szívünk és egész lényünk az önzés diktálta szeretetre vágyik. Minden nap harc elfogadni ezt a nagyszerű ajándékát Istennek, ami nem csak azt jelenti, hogy kész vagy meghalni is érte, ha kell, hanem életed adni érte minden nap (“társért élt élet”),  minden körülményben. Van, hogy nehéz, van, hogy nagyon könnyű, de csak így éri meg szeretni. Akkor, ha visszaragyog is a szerelem, sokkal erőteljesebb, mint ha csak adok-kapok szeretet lenne.
A férjem sokszor úgy fogalmazta meg házas alkalmakon, hogy egyszer rájött röviddel házasságunk után, hogy nagyobb harmónia is lehetne közöttünk…ha nem azért lennék mellette, hogy kiszolgáljam, segítőtársa legyek, hanem hogy ő szeressen előbb szolgáló szeretettel. Ugyanerre kellett rájöjjek én is, mert ha értelmemmel vallottam is az igazságot, az önzés  nagy Úr! ( És ez mindannak ellenére, hogy egymásba fülig szerelmes a pár...:)
 “Sissi” példaképként jó, hogy az ember lánya megerősödjön abban, hogy fontos, értékes (az apjának is), hogy nagyszerű, hogy nőnek született! De könnyen elronthatjuk lányaink életét, ha hercegnői önző mivoltukban erősítjuk meg a szolgáló szeretet helyett. Édesapám és más is sokszor figyelmezetett, ezért amikor a kemény gyakorlat eszembe juttatta a tanultakat , kicsit könnyebb volt megadni magam. Nagy áldás, ha egy pár életében egyszerre történik ez a felismerés, ennek a tudatosítása a gyakorlatban is. De ha nem így lenne, sem kell csüggedni. Hisz mindenkinek egy egész élet van a szeretet gyakorlására. S elsősorban nem azért, hogy visszaragyogjon, hanem mert egyszerűen Isten kimunkálhatja érzés szintjén is, hogy jobb adni, mint kapni!
Nem rég a lányaimmal is sor került a Sissi filmre (nem is egyszer). Hirtelen megjegyzi az egyik: "Édesanya, te mintha itt hasonlítanál rá!" -mutat a kalapos képre… Felnevetek. "Ó, az régen volt!" Erre ő:
-          S én? Én hasonlítok egy kicsit?!
-         

A témában egy nagyszerű cikket olvastam. Megéri időt szakítani rá:

http://keresztenycsalad.blog.hu/2014/06/17/a_lista_amely_megmentette_a_hazassagom
 

Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL