Oldalak

2014. december 6., szombat

Gyerekekkel az ünnep előtt

Lehet, hogy sokat  tervezünk az ünnepek sorozata előtt. Gondolunk a tisztaságra, szép hangulatos környezetre, finom ételekre, ajándékra, (meg)látogatásokra, amelyekkel tartalmassá szeretnénk tenni az ünnepet.
Mi a véleményetek az istentiszteletek látogatásáról? Hallottam már olyan sokszor, hogy mennyire nehéz és fárasztó  lehet a gyerekeknek egy ünnepen annyit imaházba, templomba menni...s egyébként is mi marad meg belőle?!
Aztán egyre többet hallom nyugatról azt nehezményezni, hogy alig találkoznak egy ünnepen, s az istentiszteletekből is alig van 1-2 alkalom már megtartva. Vasárnap délelőtt esetleg...

  • gyerekként soha nem gondoltam arra, hogy sokat járnék istentiszteletre, pedig többször is év közben a hét minden estéjén ott voltam imaházban. És minden vasárnap délelőtt, délután... néha a két istentisztelet között is belefért még egy alkalom a körzetben. Az igaz, hogy kincsként védtük a lehetőséget, hisz nem volt természetes, hogy a templomajtók nyitva álljanak és hívogassanak a kommunista rendszerben. 
  • Az is igaz, hogy nekünk egyszerűen ez volt természetes, és kész! 
  • A legnagyobb titok abban, hogy nem eltávolodtam, hanem megszerettem az Isten házát (az, hogy "az Úr házában lakom egész életemben" már csak külön ráadás :) ) az volt, hogy a szüleim szerettek imaházba, közösségbe járni. Erejükön felül vállalták a nép terhét, a fizikai munkát, a szellemi hadviselést és a többit is, mégsem hallottam SOHA, hogy jaj, egy ünnepen sem aludhatja ki magát az ember, s a hétvége, s az ünnep az milyen sok igehirdetés, és mennyi vasalt ing és gyereköltöztetés stb. stb. Alig várták, vártuk, hogy imaházba menjünk. Mindezt csak a közösség miatt?!

De hát az IGE ad tartalmat az ünnepnek! Isten népe között!
Mennyire hisszük, hogy igazi tartalmat az idén is a kijelentett ige fogja adni az Ünnepünknek? Készüljünk rá már most szívvel-lélekkel, gyerekeinkkel együtt! S vigyázzunk az őszinte, képmutatás nélküli, de követhető példamutatásra...
Ó, mennyire meg kell alázkodnom nekem ma is, hogy a szívem ünneplőbe öltözhessen, s a gyerekeim Őt lássák fontosnak az életemben az ünnepen is!
 

Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL