Oldalak

2014. február 8., szombat

Részletek egy édesapa leveleiből - 1

Nekem ezek a levelek is prédikálnak édesapám élete, halála után...legszebb örökségem!
Hiszem, másoknak is bátorítás, üzenet lehet. Különösen édesapáknak, hogy gyermekeiknek a szellemi értékeket érdemes hátra hagyni, egy keveset nem árt tollal, ceruzával.... és sok-sok szeretettel!

"Édes-kedves leányom!

Leveleidet sokszor elolvastam. Nem azt mondom, hogy büszke vagyok rá, hogy milyen szépen és sokat írsz (jót, rosszat), inkább azt, hogy nagy örömet jelent számomra. Tudom, hogy te is várod leveleimet.
Egyet írtam a múltkor is a vonaton, gondolom megkaptad. Ezt most Budapesten írom. Olvastam a bátyádnak küldött leveled is, a születésnapi köszöntővel. Nagyon szép, hogy mindig megemlékezel róla. Kértem, hogy válaszoljon! A falu-város misszió konferenciájára jöttünk, a Budai Imaházban tartjuk. Vannak vagy 150-en. Szép gyülekezet, jó konferencia. Erdélyből Szász Imrével, Mike Józseffel jöttem. Busszal mások is.
.....
Témák:
1. Ébredési és megújulási mozgalmak - Magyarországon (előadó: Mészáros Kálmán), Amerikában (Don Rice), Erdélyben (én).
2. A falu-város misszió kapcsolata a helyi gyülekezettel: Dobner Győző és Kovács Géza szolgáltak.
3. Szemináriumok fiú-lány kapcsolat (csak úgy spontán itt bíztak meg vele, de jó volt. Dobner Győzővel külön is vezettük lány-fiúcsoportokban).
4. Ének-zene szerepe: Mark, egy 26 éves amerikai pásztor jó előadást tartott, majd Mike Sámuel és mások is szóltak. A végén szóltam arról, hogy milyen embereket használhat az Úr az ő munkájában. Biztosan sokat hallasz erről ott a bibliaiskolában, de leírom a gondolataim, egyszer még hasznosak lehetnek, ha eszedbe jut:
-csak azt, aki egyszer összetört szívvel adta át magát Istennek
-aki nem engedetlen a mennyei látás iránt
-aki imádkozó ember!!!
- aki az Úr Jézus nevét nemcsak az imaházban hordozza
-aki a szenvedést is kész vállalni
aki Szent Lélekkel teljes (Apcsel. igék alapján)
A felszólításra, hogy ki akar ilyen ember lenni, többen jelentkeztek. Jó volt velük, értük imádkozni. Te hiányoztál innen. Onnan jó, hogy nem. Ma délelőtt még itt prédikálok. Délután Harasztiba megyünk Efraimmal és Ernővel. Te is jöhetnél, ha itt lennél. De ismétlem, jó helyen vagy! Imádkozunk érted. Kérlek, te is tedd értem, értünk. Nekem a "doki" azt mondta Brassóban (Sisak), hogy meg kell ijesszen. Még egy évig, ha látok a jobb szememmel. A szentgyörgyi is megvizsgált. Azt kérdeztem: "Mit gondol, doktor úr, meddig fogok még látni?" Erre ő: "Nézze, kérem nincs semmi baj, ha így marad, még nagyon sokáig." Ugye,
 vicces? Oda jutok, hogy az a pontosabb, amit Barnabás, a mi családunk legkomolyabb embere mond: "Úgyis az lesz, amit a Jó Isten akar." Persze, hogy az lesz a szívemmel és a szememmel is. Így hát kicsit próbáltam vigasztalni a doktort. (...)
.....................
Sietve írom ezt a levelet, mert mindjárt indulunk. Az én életem mozgalmas volt....igazán telített. Sok munka és még több kegyelem. Dicsőség érte Istennek! Megérte, nem bánom, ha ráment a szívem és a szemem is.
Ti fiatalok vagytok, épek és erősek. Dolgozzatok! Mindig csak az Úrral!
...................
Az Úr áldjon meg édes leányom!
édesapád és lelkipásztorod:
Veres Ernő"
1993.12.20

 

Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL