Oldalak

2010. december 9., csütörtök

diákok az ünnepekről

Mikor az iskolákban a diákokkal beszélgetek, egy-egy feleletben megtalálom vagy feltételezem az én gyerekeim lehetséges válaszát is... Hajlamos vagyok le is ellenőrizni:) Tudom, ez amolyan ártalom néha:P
 Közel 100 olyan 14 év körüli diákot kérdeztem. Szerintem elgondolkodtató a válaszuk, amit névtelenül írhattak meg. Nem mind gépelem be.

Mit vársz a karácsonytól?

  • ajándékot, szeretet, békét stb.
  • hogy együtt legyen a család
  • hogy édesapám hazajöjjön
  • hogy kibéküljenek a szüleim
  • hogy mégse legyen válás belőle
  • hogy végre ne az iskoláról beszéljenek
  • semmit 
  • hogy jöjjek össze azzal, aki tetszik (nem is olyan sokan írtak ilyen jellegűt, mint gondoltam)
(volt egy másik kérdés is, hogy mit szeretnél ajándékba kapni, ezért ennél a pontnál nem vártak el anyagi dolgokat. érdekes, pedig nem magyaráztam ezt el...)

Mitől félsz, ha az ünnepekre gondolsz?
  • családi botránytól, veszekedéstől (ezt nagyon sokan írták, 34-en)
  • hogy nem lesz elég pénzünk, hogy nem kapok semmit, mert elfogy a pénz rá, a költekezéstől (rengetegen anyagi vonatkozású dologtól félnek. milyen kár, hogy sok helyen a pénz sokat van emlegetve egy ünnep közeledtével is. és az is szomorú, hogy tényleg némelyeknek okuk is van a félelemre...20-an)
  • a templomi szerepléstől
  • hogy meghal nagytatám, aki a legjobban szeret engem ezen a földön
  • nem fog tetszeni az ajándékom
  • a takarítástól (elég sokan írták, 15-en:)
  • a nagy "semmitől" -hogy ez is csak egy ünnep.
  • nem félek
 A te gyereked vajon mit válaszolna? Talán nincs az általam leírt válaszok között. Nem is baj.

 

Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL