Oldalak

2009. szeptember 4., péntek

Külsőség

Szeretem a szép ruhákat. Nem tagadom. Ott van a régi elvem is, hogy ne legyen a ruha rajtam kihívó vagy kirívó. Egyébként ezt csodálom közéleti személyeknél (nem sztárokra gondolok), nagyon tudják, hogyan kell szépen, finom eleganciával megjelenni, ha képviseletben vannak. Az első szempont érthető. Segítettek annak idején a szüleim, most meg a férjem, amikor gond van, az éppen magamra kapott ruhával. Ha van elég időm felöltözni, magam is megméregetem, hogy ha leülök, lehajlok, mit láttat belőlem... DE, hogy mi kirívó, ezt nehezebb eldönteni. Pl. egy menyegzőre. A világi etikett szabályai szerint sem hétköznapi nadrágban vagy báli ruhában mennek el. A templomokban szigorúbb elvárás is van. Érthető. Néha úgy érzem, lassan a tudatos visszafogottság miatt marad kirívó valaki. Nem ítélek el senkit. Sok kedves lány szépségét akarja hangsúlyozni, és nem is bűnös szándékkal. Csak lehet nincs aki bátorítóan segítse az illemre, a visszafogott "más fajta" szépségre, a hozzánk illő megjelenésre. Emlékszem, annak idején nekem se mondta meg mindenki bölcsen az ilyesmit. De volt, aki szeretettel egyéb dolgokban is mellém állt, és akkor egy ilyen témát is szívesen megbeszéltem vele. Szóval, nem jó elítélni valakiket, de úgy gondolom szemet húnyni se lehet pl. egy egész menyegzői istentiszteleti alkalom alatt... Néha egy-egy férfi testvért láttam nálunk, hogy nem mert az elől sorakozó szép éneklő lányokra nézni. Valahogy megértettem. És ott nem a férfi gondolatvilágában volt a főprobléma. Tudom, tudom, hőség van, meg aztán nagyon nehéz "normális" alkalmi ruhát vásárolni (tényleg kevés helyen kapható). Nem gondolok most egy menyegzőre sem, még csak személyek sincsenek konkrétan előttem. Mert minden alkalmon vannak olyanok, akik visszafogottan szépek, és lehetnek olyanok, akik túlkapnak. Véletlenül? Lehet olyan is. Mindenesetre nem lenne jó nekünk, nőknek a menyegzői istentiszteleti összejövetelen túltenni más egyházakon, hozzánk közel álló kultúrán, ami a külsőségeket illeti. Természetesen leginkább azért, mert ragaszkodunk a Szentírás elveihez. Igyekszem közben az én szívemből kivenni a gerendát ilyen kérdésben, ahogyan a szálkát piszkálom. Tényleg az őszinteség mondatja most ezt ki velem, ahogyan választom a ruhát, amit felvegyek majd a hétvégi menyegzőre. Hát, nem könnyű egy nőnek!:)
 

Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL